Nyhed
Tænk Teams sammen med telefoni
I foråret ramte coronapandemien Danmark. Landet blev lukket ned, og tusindvis af danskere blev sendt hjem fra deres normale arbejdsplads. Til en ny virkelighed med hjemmearbejde, børnepasning og hjemmeskole.
Arbejdet skulle pludselig klares fra distancen. Det gav et kæmpe boost i brug af digitale samarbejdsværktøjer. Videomøder blev en vigtig del af løsningen, når det ikke længere var muligt at mødes fysisk med kunder, kolleger og samarbejdspartnere. Især Microsoft Teams fik gevaldig vind i sejlene.
Den udvikling, vi så under coronanedlukningen, er kommet for at blive. Vi kommer til at arbejde mere fleksibelt og mere uafhængigt af tid og sted. Flere store virksomheder som Danske Bank, Codan og PFA har allerede meldt ud, at medarbejderne skal fortsætte med at arbejde hjemme f.eks. en dag om ugen. Det stiller nye krav til virksomheders it- og telefoniløsninger – og ikke mindst samspillet mellem disse.
Teams kan meget, men ikke det hele
Teams er et af verdens bedste cloud-baserede samarbejdsværktøjer og følger gratis med, når en virksomhed går på Office 365 i skyen. Derfor er Teams et oplagt valg for de fleste virksomheder. Ud over videomøder indeholder Teams også andre funktioner som chat og fildeling, og programmet er godt integreret med de andre programmer i Office 365-pakken.
Men selvom Teams indeholder en opkaldsfunktion, kommer programmet hurtigt til kort, når det gælder telefoni. F.eks. kan man ikke ringe eksternt, og omstilling af kald er besværlig. Derfor giver det god mening at tænke Teams sammen med virksomhedens telefoniløsning og måske også at integrere Teams og telefoni i én samlet løsning.
Få det bedste af to verdener
Et bud på en hybrid løsning er at kombinere Teams med Contact Point, der er en cloud-baseret add-on telefoniløsning baseret på Mitels telefoniplatform. Platformen giver adgang til mere end 250 forskellige telefonifunktioner og har over 60 mio. brugere globalt.
Contact Point komplementerer funktionerne i Teams og kan give en række fordele:
- Øge effektivitet og produktivitet i kommunikation og samarbejde
- Løfte kvaliteten i de enkelte kontaktpunkter via dynamisk dataadgang
- Øge kundetilfredshed gennem konfiguration af en bedre kunderejse
- Forbedre forretningsgange via data og statistik
- Øge medarbejdertilfredshed og mindske stress ved brug af fleksible redskaber
En verden af muligheder
Kombinationen af Teams og Contact Point giver en række muligheder
Teams med direct routing | Teams med Contact Point | |||
Basale funktioner | ||||
OneNumber | ||||
Gruppeopkald og ringestrategi | ||||
Ringekøer og indtrækning | ||||
Uddelegering | ||||
Besked ved opkald til ikke-aktivt telefonnummer | ||||
Telefonkonference | ||||
Klient-baseret samtaleoptagelse | ||||
Delt linje | ||||
Statusvisning for mobiltelefoner og SIP-telefoner | ||||
True OneNumber | ||||
Free Seating | ||||
OneVoiceMail, Gruppe voicemail og voicemail til email | ||||
Voice Recording Server | ||||
Virtualfax | ||||
Viderestilling ved intet svar og ved evt. nedbrud | ||||
Nødbesked ved nedbrud | ||||
Multi PBX | ||||
Avanceret firma menuvalg/callflow | ||||
Landekodestyring | ||||
Intelligent nummerstyring | ||||
Ventekø-funktionalitet | ||||
DND - forstyr ikke | ||||
Automatisk retur ved ubesvaret viderestilling | ||||
Internationale numre |
Vil du vide mere om hybrid-løsninger med Teams og telefoni?
Udfyld og send formularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt.