Afbrydelser, distraktioner, uvaner og overspringshandlinger. Der er mange forhindringer for, at en arbejdsopgave bliver løst.
Når vi blander arbejdsopgaver og kommunikation sammen, er vi 70% længere tid om at løse opgaverne, og vi laver dobbelt så mange fejl.
Samtidig lægger invasionen af kommunikationsteknologier og -kanaler på arbejdspladsen bånd på os, når kunderne forventer svar på deres henvendelser med det samme, uanset om det er et opkald, en mail, en sms, et Facebook-opslag eller noget helt femte.
Endelig skal møderne passes, og kollegerne ligeså.
Koncentration omkring en opgaveløsning har svære vilkår. Men det råder Fokuszone bod på.
Fokuszone er en service, hvor du kan vælge at gå i Fokuszone som tilstand. Tilstanden lukker for afbrydelser, distraktioner og kommunikation.
En lille lampe ved din computer eller på dit skrivebord vil lyse rødt. Så kan dine kolleger se, at du er i gang med at løse en opgave og ikke vil forstyrres.
Teknologien sørger for, at du ikke får opkald og mails fra nær og fjern, som kan forstyrre dig i arbejdet. Samtidig kan du ikke gå på sociale medier eller på websites, der ikke er relevante for arbejdsopgaven.
Når Fokuszonen afsluttes, ophæves alle filtre automatisk. Der er nu ’hul igennem’ til dig ad de vanlige kanaler. Din tilstand skifter til ”Ledig,” og lampen skifter fra rød til grøn.
Fokuszone bidrager til gode vaner omkring individuel opgaveløsning. Fordelene er indlysende: Ingen afbrydelser er lig med hurtigere opgaveløsning i højere kvalitet og med færre fejl. Du får ganske enkelt mere fra hånden. Og virksomheden får øget produktivitet.
Fokuszone er en funktion, der integrerer med din Connect 3.0 telefoniløsning.
Få større jobglæde og øget produktivitet med Fokuszone.