Dstny skill-based routing kan raffinere den digitale kunderejse i nye højder
Teknologiudviklingen løber stærkt i disse år. Beslutning om, hvordan kunderne skal opleve dialogen med virksomheden, handler også om et bevidst valg omkring dirigering af kundehenvendelserne.
I Dstnys kundeoplevelsesplatform med indlejret kunstig intelligens, kan et opkald starte med: ”God dag, og velkommen til virksomhed X. Hvordan kan jeg hjælpe dig?”
Herefter vil det være teknologien med indlejrede følgebeslutninger, der først og fremmest vælger, hvor opkaldet mest optimalt dirigeres hen.
Algoritmerne i den kunstige intelligens afspejler forhold fra virksomhedens praktiske dagligdag.
Eksempler på bidrag til positive kundeoplevelser
En kontaktperson springer ventekøen over, fordi kunden er klassificeret som VIP-kunde
Et opkald fra en kunde fra Seoul dirigeres direkte til virksomhedens koreansk-talende medarbejder
Et opkald fra en kunde, der køber produkt X, dirigeres direkte til virksomhedens specialist på produkt X
En henvendelse via Instagram Messenger dirigeres direkte til virksomhedens Instagram’er
Design den optimale kunderejse
De simple eksempler ovenfor er blot 4 af uendelig mange muligheder for at yde virksomhedens kunder og kommende kunder god service leveret af teknologien i baggrunden.
Du bestemmer, hvilke oplevelser dine kunder skal have på kunderejsen i de mange forskellige kontaktpunkter. Når du har designet den ønskede oplevelse, kan platformen konfigureres til at favne alle kontaktpunkterne og levere den designede oplevelse.
Kundeoplevelsen kan designes i det enkelte kontaktpunkt med kombinerede skill-based routing kriterier
- Organisatoriske tilhørsforhold f.eks. efter funktioner, produkter, markeder eller divisioner
- Hårde kompetencer: f.eks. særligt trænede eller certificerede specialister
- Sprog: så kunderne kun kommer til at tale med medarbejdere, der taler på kundens sprog
- Bløde kompetencer: f.eks. gode kommunikationsevner til at berolige kunder eller sætte en urimelig kunde på plads
- Virksomhedskundens/emnets vigtighed: f.eks. VIP, A, B og C eller andre inddelinger
- Eskalations-beslutningskompetencer f.eks. jf. SLA-aftaler i servicevirksomheder
- Kanalerne: Forventningerne til svarhastighed og svarmåde afhænger af kontaktpunkternes natur, og nogle medarbejdere har mere kompetence end andre omkring kommunikation i de forskellige kanaler
Kontakt mig om Dstny kundeoplevelsesplatform skill-based routing
Udfyld og send formularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt.