Få samme aktivitetsstatus i telefonsystemet og i Teams

Med Teams Connect App får du synkroniseret aktivitetsstatus for medarbejderne

Bliv fri for forvirringen med forskellig aktivitetsstatus i de forskellige systemer

Genkender du situationen, hvor telefonsystemet viser, at du er ledig, mens Teams viser, at du er i møde? Problemet er måske mindre for dig selv. Du ved jo godt, hvilken aktivitet du er i gang med. Men kolleger, som gerne vil tale med dig eller planlægge et spontant møde med dig, hvad skal de tro på? Telefonsytemet eller Teams? Og hvad med kunderne, der ringer ind til dig? De får måske bare lov til at vente, mens din direkte telefon ringer ud. Eller måske bliver du forstyrret midt i mødet.

Hvis din aktivitetsstatus er synkroniseret, og hvis du er i møde, så bliver kunden informeret med det samme om, at du er i møde, og hvornår du forventes at være tilgængelig igen. Dine kolleger vil heller ikke længere være i tvivl. Både telefonsystemet og Teams vil vise det samme, nemlig at du er i møde. Dermed kan de bedre tage højde for, hvordan du skal kommunikere med dig.

Teams Connect App ensretter din aktivitetsstatus fra Teams til telefonien

Teams Connect App er en integrations-service, der sikrer, at din aktivitetsstatus i Teams også bliver vist i Connect 3.0. “Presence Sync” sørger for, at der udveksles status-data fra Teams til telefoniløsningen, så der kan vises den samme aktivitetsstatus alle steder. Når du f.eks. er i møde, vises møde-status i begge systemerne, ligesom telefonbeskeden ved indkommende opkald også vil fortælle, at du er i møde.

Fordelene med Teams Connect App

Visning af korrekt aktivitetstatus giver mange fordele:

  • Ved opkald får dine kunder aktuel besked om din tilgængelighed af systemet, når du ikke er ledig.
  • De mange relevante features omkring intelligent dirigering af opkald kommer til sin fulde ret. F.eks. kan et direkte opkald til dig omdirigeres med det samme til en relevant og ledig kollega, når du er optaget
  • Receptionisten har altid det korrekte overblik over alle kolleger og kan betjene kunderne fuldt korrekt og hurtigere
  • Når du og kollegerne har brug for hinanden, kan I se samme aktivitetsstatus, uanset hvilket system I kikker i
  • Du og kollegerne ringer og omstiller aldrig forgæves, når aktivitetsstatus viser korrekt
  • Du undgår at sætte din status manuelt for aktiviteter, som du allerede har planlagt i Teams, f.eks. videomøder

Kunderne vil opleve en bedre service, og du og kollegerne bliver mere effektive i kommunikationen og samarbejdet og unddgår unødige misforståelser og fejl.

Jeg vil gerne booke en demo af Teams Connect App eller bestille en 14 dages test

Udfyld og send formularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt.