Når dine franske kunder ringer til et fransk telefonnummer for at tale med din virksomhed, giver du dem oplevelsen af lokal repræsentation, større nærhed og mere tryghed.
De ringer billigere, og det øger deres tilbøjelighed til at gå i dialog.
Hvis en kunde i f.eks. Frankrig ringer til firmaets franske hovedtelefonnummer, bliver kaldet dirigeret via en lokal fransk udbyder til Danmark til din virksomhed. Opkaldet håndteres som alle andre opkald. Kunden i Frankrig kan ikke høre, at opkaldet reelt sendes til Danmark. Den franske kunde betaler kun fransk lokal telefontakst. Du betaler et månedligt gebyr for at have internationale numre. Du betaler ikke for indgående trafik. Dog kan der lægges et minimalt gebyr på indgående opkald i udvalgte lande. Specifikke gebyrer kan forekomme. Foretager du et udgående opkald til f.eks. en kunde i Tyskland, og ønsker du at vise et tysk hovedtelefonnummer, kan omstillingen(PBX) i din telefoniløsning konfigureres til at vise det. Det betyder, at alle opkald fra virksomheden til Tyskland manipuleres til at vise det tyske nummer. Den tyske kunde vil se det tyske nummer og umiddelbart opleve det som en lokal opringning. Disse opkald faktureres til normal takst for udlandstelefoni.