Statusvisning i Connect 3.0

Se aktivitetsstatus dig og dine kolleger

Avanceret statusvisning med kalenderstyrede fraværskoder i Connect 3.0

I Connect 3.0 styres din aktivitetsstatus primært af din kalender. Fraværskoderne (f.eks. “møde,” “frokost” og “ferie”) fra din kalender ændrer automatisk din aktivitetsstatus, så den hele tiden er aktuel. Dermed behøver du ikke selv at opdatere din status manuelt, så længe din kalender er ajourført. Når du ikke kan besvare opkald, vil “spoken absense” give besked til personer, som ringer til dig, om årsagen til dit fravær baseret på fraværskoderne.

Fordele

laptop-mobile-regular
På alle devices med app og softphone med aktivitetsstatus
square-4-regular
Se status nu og 4 timer frem på alle kolleger
rotate-regular
Automatisk synkronisering mellem kalender og statusvisning
wand-magic-regular
Automatisk opdatering af status ved opkald
arrows-left-right-regular
Samme status i Teams og i telefonsystemet

Skærmbilleder med statusvisning i Connect 3.0 app

iphonedstny_futurepresence

Se dine kollegers fremtidige status

Du kan ikke kun se dine kollegers status lige nu, når du f.eks. skal ringe og tale med dem. Det er også muligt at se kollegernes kalender frem i tid, så du bedre kan tage højde for, hvornår det passer at få en bestemt kollega i tale.
iphonedstny_statusvisning

Automatisk og manuel styring af status og “spoken absense”

Kalenderen ændrer automatisk din status afhængig af dine aktiviteter i din kalender. Men du kan også selv ændre status manuelt på enkel vis. Du kan desuden designe dine egne fraværskoder, hvis du har behov herfor. Standard fraværskoderne styrer desuden den indtalte besked, som møder en person, der ringer til dig, mens du f.eks. er i møde.
teams_connect_dstny_2

Teams Connect ensretter din aktivitetsstatus i Teams og i telefonsystemet

Teams Connect er en integrations-service, der sikrer, at din aktivitetsstatus i Teams også vises i Connect 3.0. “Presence Sync” sørger for, at der udveksles status-data fra Teams til telefoniløsningen, så der vises den samme status begge steder. Når du f.eks. er i møde, vises møde-status i begge systemerne, ligesom telefonbeskeden ved indkommende opkald også vil fortælle, at du er i møde.

Ved et opkald fra en kunde sørger Teams Connect også for at sende din “optaget” status fra telefonsystemet over i Teams, så begge systemer viser det samme. Så snart du afslutter opkaldet, skifter “line state” i telefonsystemet til ledig. Teams Connect sørger automatisk for, at det også fremgår i Teams med det samme.

Lad os tage kontakt

Vil du vide mere om Connect 3.0? Udfyld kontaktformularen for at komme i kontakt med vores rådgivningsteam.