Genkender du situationen, hvor telefonsystemet viser, at du er ledig, mens Teams viser, at du er i møde? Hvad skal dine kolleger, som gerne vil tale med dig, tro på? Og hvad med kunderne?
Hvis din status er synkroniseret, og hvis du er i møde, så bliver kunden informeret med det samme om, at du er i møde, og hvornår du forventes at være tilgængelig igen. Dine kolleger vil heller ikke længere være i tvivl.
Teams Connect er en integrations-service, der sikrer, at din aktivitetsstatus i Teams også vises i Connect 3.0. “Presence Sync” sørger for, at der udveksles status-data fra Teams til telefoniløsningen, så der vises den samme status begge steder. Når du f.eks. er i møde, vises møde-status i begge systemerne, ligesom telefonbeskeden ved indkommende opkald også vil fortælle, at du er i møde.
Ved et opkald fra en kunde sørger Teams Connect også for at sende din “optaget” status fra telefonsystemet over i Teams, så begge systemer viser det samme. Så snart du afslutter opkaldet, skifter “line state” i telefonsystemet til ledig. Teams Connect sørger automatisk for, at det også fremgår i Teams med det samme.
Teams Connect og visning af korrekt status giver mange fordele:
Kunderne vil opleve en bedre service, og du og kollegerne bliver mere effektive i kommunikationen og samarbejdet og undgår unødige misforståelser og fejl.