Få samme status i Teams og telefonsystemet
Undgå forvirring. Undgå uens status i Teams og i telefonsystemet
Genkender du situationen, hvor telefonsystemet viser, at du er ledig, mens Teams viser, at du er i møde? Hvad skal dine kolleger, som gerne vil tale med dig, tro på? Og hvad med kunderne?
Hvis din status er synkroniseret, og hvis du er i møde, så bliver kunden informeret med det samme om, at du er i møde, og hvornår du forventes at være tilgængelig igen. Dine kolleger vil heller ikke længere være i tvivl.
Teams Connect ensretter din aktivitetsstatus i Teams og i telefonsystemet
Teams Connect er en integrations-service, der sikrer, at din aktivitetsstatus i Teams også vises i Connect 3.0. “Presence Sync” sørger for, at der udveksles status-data fra Teams til telefoniløsningen, så der vises den samme status begge steder. Når du f.eks. er i møde, vises møde-status i begge systemerne, ligesom telefonbeskeden ved indkommende opkald også vil fortælle, at du er i møde.
Ved et opkald fra en kunde sørger Teams Connect også for at sende din “optaget” status fra telefonsystemet over i Teams, så begge systemer viser det samme. Så snart du afslutter opkaldet, skifter “line state” i telefonsystemet til ledig. Teams Connect sørger automatisk for, at det også fremgår i Teams med det samme.
Fordelene med Teams Connect
Teams Connect og visning af korrekt status giver mange fordele:
- Ved opkald får dine kunder aktuel besked om din tilgængelighed af systemet, når du ikke er ledig
- De mange relevante features omkring intelligent dirigering af opkald kommer til sin fulde ret. F.eks. kan et direkte opkald til dig omdirigeres med det samme til en relevant og ledig kollega, når du er optaget
- Receptionisten har altid det korrekte overblik over alle kolleger og kan betjene kunderne hurtigere
- Når du og kollegerne har brug for hinanden, kan I se samme aktivitetsstatus, uanset hvilket system I kigger i
- Du og kollegerne ringer og omstiller aldrig forgæves, når aktivitetsstatus vises korrekt
- Du undgår at sætte din status manuelt for aktiviteter, som du allerede har planlagt i Teams, f.eks. videomøder
Kunderne vil opleve en bedre service, og du og kollegerne bliver mere effektive i kommunikationen og samarbejdet og undgår unødige misforståelser og fejl.