Sådan opbevares ScriptIQ data

Korrekt opbevaring af data er vigtig for alle - virksomheder som kunder. Det gælder også de data, som genereres i forbindelse med den AI-baserede transskriptions-tjeneste ScriptIQ.
I figuren nedenfor ses den proces, som sættes i gang, når et kundeopkald, der opfylder virksomhedens definerede kriterier, gennemføres. Øverste række viser processens trins. Nederste række viser, hvordan dannede data opbevares. "N.A" betyder, at der ikke opbevares data om selve samtalens indhold. I trin 1 opbevares dog metadata som samtalens start- og sluttidspunkt, samtalens varighed, A-nummer, B-nummer og evt. metadata for ringegruppe og lign.
Proces og dataopbevaring for ScriptIQ
Detaljer om opbevaring af indholdet i kundeopkald
Lagring af data om indholdet i kundeopkaldene sker ikke i trin 1, 4, 5 og 6. Kun som nævnt ovenfor.
I trin 2 gemmes indholdet af den optagede samtale. Når en kunde køber ScriptIQ servicen, opbevares lydoptagelser som standard i 30 dage på en database i Nederlandene med back-up i Irland. Herefter slettes den for bestandig og kan ikke gendrives.
I trin 3 transskriberes lydoptagelsen til bruttotekst, der dog renses for unødige fyldord m.v., så bruttoteksten fremstår renere og mere entydig. Den bruttotekst opbevares i en database i Danmark hos en underleverandør i 24 timer.
Bruttoteksten anvendes i de efterfølgende trin til analyse og forædling.
Når bruttoteksten ikke slettes umiddelbar efter brug i de efterfølgende trin, skyldes det ønsket om at kunne genspille ("replay'e") de efterfølgende trin, hvis de efterfølgende er ude af teknisk funktion i tidsrummet umiddelbart efter bruttotekst-dannelsen. Opbevaringen i 24 timer giver dermed mulighed for at genspille de trin, som efter blev effektueret i den normale proces pga. tekniske problemer, nedetid eller andet.
Efter 24 timer slettet bruttotekst for bestandig og kan ikke gendrives i den normale automatiserede ScriptIQ proces.
Efter dannelsen af resultatet (tekstdokumentet) i trin 6, bliver resultatet distribueret i trin 7 ad den kanal, som virksomheden har bestilt. Virksomheden kan få resultatet tilsendt som email i en indbakke, som data til en FTP-server, til SharePoint eller udvekslet med virksomhedens nøgle IT-system via API.
Når resultatet (data) er distribueret ind i virksomhedens kanal, er virksomheden selv ansvarlig for håndtering af data, dvs. opbevaring og sletning i overensstemmelse af almindelige GDPR-regler.