Et call center skal møde dine kunders behov bedre, gøre intern teamwork lettere og få operationen til at forløbe hurtigt og elegant.
Med interaktiv voice response styrer kunden selv sit opkald til den rette afdeling eller ringegruppe gennem en stemme-og-taste-baseret dialog. Når kunden ringer til din virksomheds hovednummer, mødes kunden af en indtalt velkomsthilsen. Herefter spørges, hvilken afdeling kunden vil tale med. Kunden vælger afdeling ved at taste det rette nummer for afdelingen. IVR.
Opkald til din virksomheds hovednummer eller til en optaget medarbejder kan styres automatisk til den mest relevante og ledige medarbejder. Styringen er baseret på dels telefonsystemets genkendelse af tlfnr. og dets tilhørende virksomheds- og kontaktpersondata og dels forretningsregler for dialoghistorik, kundeansvar, produkt- eller teknikkompetencer, sprog m.m.
Opkald til din virksomheds hovednummer eller direkte til en ringegruppe kan styres til direkte til 1. ledige medarbejder i den rette ringegrupper. Styringen er baseret på dels telefonsystemets genkendelse af kundens tlfnr. og tilhørende virksomheds- og kontaktpersondata og dels definerede forretningsregler for f.eks. prioritering af kunder efter status og for fordeling af opkaldene indenfor en ringegruppe samt særregler ved spidsbelastninger.
Attendant er et view i softphone-klienten til agenter og receptionister. Det adskiller sig fra standardbrugernes view ved at være designet til at betjene mange kundeopkald hurtigt og effektivt. Bl.a. samtidig visning af alle ventende opkald, samtidig visning af mange kollegers aktivitetsstatus, let adgang til skrivning af beskeder til fraværende kolleger på SMS eller email.
Byg medarbejdernes kompetencer omkring kundedialog hurtigt op med tre supervisor-funktioner. Silent monitor tillader supervisor at lytte med opkald. Call whisper tillader supervisor at tale til medarbejderen under opkaldet, uden at kunden kan høre det. Barge in tillader supervisor at bryde ind i et opkald og tale med både medarbejder og kunde.
Dine kunders kommunikationsvaner ændrer sig. Jo yngre dine kunder er, jo mindre er de tilbøjelige til at ringe dig op som første valg. Overvej derfor, om du ikke skal vælge "digitale kanaler" som ekstra modul til dit telefonsystem, så du kan håndtere henvendelser fra kunderne over de sociale medier så som Facebook, Instagram og X på samme måde som telefonopkald i dit telefonsystem.