Nu kommer Teams Connect - slut med uens status i Teams og i telefonsystemet

Slut med gættelegen

Få fuldt overblik med Teams Connect

Mange virksomheder mærker det dagligt. Og særligt receptionister spilder meget tid på det. Virksomheden får et kundeopkald. Receptionisten byder velkommen. Kunden spørger efter en bestemt medarbejder.

I telefonsystemet har medarbejderen en aktivitetsstatus, f.eks. i møde, mens aktivitetsstatus i Teams viser ”Ledig.” Hvad er sandheden? Og hvorfor er aktivitetsstatus ikke synkroniseret mellem de to systemer?

 

Ifølge Teams:

Ifølge telefonsystemet:

Mand ligger i strandstol på stranden med hat over ansigtet mand sidder ved skrivebord og ser på computer

 

Manglende synkronisering er problemet

Opstilling med tre scenarier

Problemet opstår, når der ikke er synkronisering mellem Teams og telefonsystemet. Virksomheden befinder sig oftest i en af tre situationer.

Situation A:

Den hyppigste årsag er, at telefonsystemet og Teams slet ikke er forbundet.

Situation B:

Den næsthyppigste årsag er, at mange integrations-services kun leverer synkronisering den ene vej fra Teams til telefonisystemet, men ikke den anden vej.

Situation C:

Derfor er det med glæde, at Dstny kan meddele, at vi nu – som de eneste i Danmark – kan tilbyde Teams Connect. Teams Connect er en integrations-service, der leverer 100% synkronisering begge veje mellem Teams og vores telefoniløsning Connect.

Den hemmelige ingrediens – ”line state”

Når vi kan tilbyde 100% synkronisering mellem Teams og Connect 3.0, skyldes det, at Teams Connect har fat i den såkaldte ”line state” i begge systemer. Så snart ”line state” ændrer sig i et af systemerne, sikrer servicen, at det også sker i det andet system.

I praksis betyder det, at Teams Connect sørger at ”skyde” aktivitetsstatus fra Teams ind i Connect 3.0 – uanset om aktivitetsstatus er sat automatisk (f.eks. på grund af et planlagt møde i Outlook) eller manuelt (f.eks. fordi en medarbejders møde trækker ud). Ligeledes sørger Team Connect for, at en ændring i line state i Connect 3.0 også ”skydes” over i Teams.

Den reelle landvinding er, at Teams Connect skyder line state (ledig eller optaget) fra medarbejderens mobiltelefon fra Connect 3.0 til Teams.

Vores referencer

server render fail/waiting for island-d63033i1Re (separate island render, inside)

Recent posts