Valgte Dstny fordi de ønskede 100% oppetid som en helgardering mod omsætningstab og masser af unødigt arbejde
IT-chef Claus Brink er inviteret til en snak om de første erfaringer med Dstny 4G failover-løsning i Kop & Kande-kæden.
Dstny tilbyder mange forskellige failover-løsninger til sine kunder. Alle er rettet mod specifikke kundebehov og kan betegnes som en forsikring mod de forskellige udfald, der kan være på en netværksforbindelse.
I starten af 2013 sagde Kop & Kande ja tak til den løsning, hvor en (nu) 4G-forbindelse overtager datatransmissionen mellem den enkelte butiks kasseapparater til den centrale server, hvis Kop & Kandes primære dataforbindelse afbrydes.
Kop & Kandes kundeservice er 100% afhængig af netværksforbindelse
Claus Brink: ”Kop & Kande har 104 butikker inkl. dem på Færøerne, Island og Grønland. Vi havde behov for at komme de ca. 50 afbrydelser af vores dataforbindelser, som vi faktisk havde om året, til livs. Hver gang, vi oplevede en afbrydelse, fulgte en række ulemper i halen.
Først måtte vi starte nødløsningen med den lokale Navision applikation på hvert apparat. Det betød, at vi måtte give afkald på visse funktioner, som f.eks. udstedelse og modtagelse af gavekort og debetsalg. Vi kunne heller ikke modtage dankort over et vist beløb, fordi betalingstransaktionerne kørte offline. Nogle gange var priserne ikke opdateret i nødkassens database, så kunderne fik ikke de aktuelle priser. Det er jo ikke populært. Endelig kom arbejdet med at skulle afstemme omsætningen i systemet, når afbrydelsen var overstået.
Vi havde kikket på dobbelte dataforbindelsesløsninger, da vi havde TDC, før vi skiftede til Dstny. Men de var meget dyre, og der var ikke mange muligheder for at skræddersy til vores præcise behov. På et statusmøde med Dstny bragte vores kontaktperson idéen til torvs med en ny teknologi og til en pris, som var hel rigtig. Vi behøvede ikke engang at foretage en cost-benefit-beregning. Det gav sig selv.”
Frit valg af operatør viste sig at være en fordel
Claus Brink: ”13 af butikkerne ligger i områder, hvor TDC’s dækning ikke er kraftig nok. Boksen står jo trods alt indendørs.
Derfor har vi aftalt med Dstny, at vi sætter sim-kort fra teleselskabet 3 i, i hvert fald indtil TDC kommer på plads. Her kom det positivt ind, at Dstny kan levere linjer fra mange forskellige operatører.”
Professionel håndtering sikrede Kop & Kande en rettidig leverance
Claus Brink: ”Den har været helt i orden. En meget professionel håndtering. Vi startede med at sætte en test op, som gik tilfredsstillende. Derefter planlagde vi en udrulningsplan, som Dstny’s teknikere har indfriet med tæt dialog med os. Der var på et tidspunkt en misforståelse omkring vores ønsker til dækningen, som gav nogle dages forsinkelse, men de blev indhentet.”
Vi har behov for nogle at sparre med
Claus Brink: ”Vi har installeret WiFi i alle butikker til både kunderne og til personalet. Det giver en række muligheder.
Det har gjort det lettere at flytte apparater med online-forbindelse rundt i butikkerne. F.eks. TV med visning af produktreklamer, kundetracking-systemer mht. space management, overvågningsudstyr, og så er det muligt at anvende mobile/bærbare kasseløsninger i julesæsonen. Det giver også større sikkerhed for central styring af relevante enheder i butikken – i stedet for at medarbejderne skal gøre det, f.eks. dynamisk prismærkning.
Dstny er gode til at sparre omkring nye løsninger, fordi I tænker på forretningen i vores virksomhed. Så vi glæder os til at bruge jer også i fremtiden.”
Claus Brink hos Kop & Kande
Claus Brink er IT-chef i Kop & Kande og har i samarbejde med den tidligere IT-chef bl.a. ledet den komplette udskiftning af IT- og teleinfrastruktur fra TDC til Dstny og senest fået indført failover i Kop & Kande-forretningerne.
Vores referencer
Skal vi kontakte dig om en løsning til dit firma?
Udfyld og send formularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt.