I den seneste tid har pressen skrevet en del omkring logning og anvendeligheden ifm. retssager pga. datakvaliteten hos involverede parter. Fra andre sager ved vi, at nogle virksomheder ikke overholder deres forpligtelser omkring logning i forhold til lovgivningen, bl.a. fordi de ikke har styr på logningen af opkald over deres Wi-Fi-netværk.
Den verserende sag er ikke afsluttet, og udfald og konsekvenser er derfor ikke kendt. Imidlertid er det en påmindelse om, at virksomheder med offentligt tilgængeligt Wi-Fi er underlagt lovkrav om også at logge data fra disse Wi-Fi-netværk (Bekendtgørelse nr. 988 af 28/09/2006 og Bekendtgørelse nr. 660 af 19/06/2014). Har jeres virksomhed det?
Fordele med Wi-Fi fra Dstny
- Konkurrencedygtigt og prisvindende Wi-Fi netværk
- Installation, test, hosting og overvågning af løsningen sker efter fast metode og iflg. aftalt SLA
- Vedligeholdelse inkl. udskiftning og udvikling af løsningen varetages af professionelle
- Vi er kontaktpunkt og sørger for ansvar ifm. GDPR og logning overfor myndigheder
Det indeholder en Wi-Fi løsning fra Dstny
Vores Managed Netværksaftale efterlever af Bekendtgørelse nr. 988 af 28/09/2006 og Bekendtgørelse nr. 660 af 19/06/2014, hvor forpligtelsen outsources til Dstny. Dette gør jer i stand til at levere en sikker og stabil internetadgang, der overholder gældende lovgivning for offentlig internetadgang til jeres gæster.
Følgende er en del af vores Managed Wi-Fi-aftale:
- Dstnys døgnbetjente kontaktpunkt er ansvarlig og varetager henvendelser på vegne af jer om teknisk indgreb i meddelelseshemmeligheden
- Dstnys medarbejdere har godkendelse på niveau ”yderst hemmeligt,” hvilket er påkrævet for at kunne varetage teknisk indgreb i meddelelseshemmeligheden jf. logningsbekendtgørelsen
- Dstny sørger for de korrekte juridiske forhold er fyldestgørende forud for et teknisk indgreb, så I har ro i maven omkring overholdelse af logningsbekendtgørelsen
- Dstny udfylder indberetningsskema til Rigspolitiets IT & Telecenter, så ansvaret er outsourcet fra jer til os