API’er kan være løsningen. Effektiv deling af viden
Ordet "telekommunikation" er en sammensætning af det græske ”tele-” (τηλε-), som betyder ”fjernt” og det latinske ”communicare”, som betyder ”at meddele”. Altså at meddele noget på afstand.
Siden tilblivelsen af ordet er der sket en eksplosion inden for mobil-, Big Data- og Cloud teknologier. Anvendelsen af teknologien har ændret sig markant i alle brancher.
Det handler stadig om at meddele både på afstand og også i høj grad internt i virksomheden. Virksomhedens software skal gøres tilgængelig, så data kan udnyttes til fulde internt. Det er essentielt, at der sikres en harmoni mellem den digital og fysisk verden, og ikke mindst at det gøres med ændringer i kundeadfærden for øje. Det er en udvikling, som mange IT-organisationer kæmper med at følge med i.
For at lykkes er det nødvendigt med en ny tilgang. En tilgang, der:
- sikrer mulighed for at være fleksibel og innovativ, så IT kan imødekomme forretningsbehovene. Parallelt med at eksisterende systemer fortsætter med at køre pålideligt, effektivt og sikkert.
- anerkender værdien af både back-end operativsystemer og den hurtigt skiftende verden af bruger-engagement.
- tilgodeser den fleksibilitet, der kræves for at opbygge, implementere og køre applikationer.
Får firmaet det optimale ud af jeres systemer og data?
Mange virksomheder har slet ikke fokuseret på de nye muligheder i den digitale verden, og deres software har ikke været designet til at forbinde og interagere med dem. Integration er svaret. En integration mellem de administrative systemer via API.
API betyder ”Application Program Interfaces”. Det er en teknologi, der giver dig mulighed for at lade systemer arbejde sammen og derigennem at dele data og viden på nye måder i organisationen. Lad os tage en salgsafdeling som eksempel. Sælgerne har de bedste forudsætninger for succes, når de kender dem, der ringer ind. Viden er nøglen, og CRM-systemet ligger inde med den viden. Vi har set eksempler på, at det på traditionelt vis kan tage helt op til 2 minutter fra kaldets start, før sælgeren har slået kunden op og dannet sig et overblik. Det er 2 minutter, der er spildt
Med API-integration kan disse dyrebare minutter spares væk, ved at få din telefoni til at arbejde sammen med dine forretningskritiske IT-systemer. I dette tilfælde CRM-systemet. Derved får du automatisk de afgørende informationer om kunden frem på skærmen, når telefonen ringer. Med et API kan du altså omfavne den digitale økonomi, udnytte dine data til fulde og sikre større effektivitet og en bedre kundeoplevelse.
API-integration giver også mulighed for at udvikle og skabe nye partnerskaber, i et API baseret økosystem, hvor alle de nye digitale muligheder omsættes til mere vækst.
Bliv bedre til at udnytte den viden, der allerede nu ligger i din virksomhed, og udvid mulighederne. Dstny hjælper dig gerne med at se mulighederne og gøre din virksomhed mere konkurrencedygtig. Vi leverer skræddersyet løsninger, der sikrer optimal udnyttelse af dine data.